Będzie to język skryptowy posiadający umiejętność obliczania prostych wyrażeń matematycznych, będzie umożliwiał pisanie skryptów które będą pracowały jako materiały dla opengl, będzie miał możliwość połączenia się z bazą danych oraz działania z konsolą.
Główne założenia projektu:
- obliczanie prostych wyrażeń matematycznych,
- umożliwianie pisanie skryptów realtime oraz pod materialy dla GL
- możliwość połączenia z bazą danych
- możliwość łatwego połączenia z konsolą
- prosta składnia i logowanie błędów
Technologia:
- c++/stl
- boost
- gf core library
Składnia:
- Typy zmiennych:
int, float, string
- Działania matematyczne:
+, +=
-, -=
/, /=
*, *=
- Ustawianie wartości zmiennych:
Funkcje tworzą i od razu przypisują wartość 0 (zero) lub “” (do stringa),
setint zmienna zmiana
setfloat zmienna zmiana
setstring zmienna zmiana
- Zmienne globalne, struktury przesyłane do skryptu oraz pobierane:
Do zmiennych globalnych przesyłanych, możemy się dostać używając znacznika @ np. @zmienna_a, @tekst. Zmiennych globalnych nie musimy zwracać, ponieważ są one zwracane automatycznie po zakończeniu programu. Możemy nimi operować tak jak zwykłymi zmiennymi.
- Warunki: if, else
if warunek { if warunek {
blok blok
} else { }
blok
}
Możliwe warunki:
>, <, ==, >=, <=, !=
- Pętle:
while warunek {
blok
}
for zmienna wartość znak warunek zmiana {
blok
}
np. for _zmienna_z 10 < 100 +2 {
blok
}
- Wypisywanie tekstu:
cout tekst
cnline tekst //wypisywanie tekstu z nowa linia
- Dodatkowe funkcje:
include plik_ladowany
break
throw kod_bledu
Przykłady:
- Przesyłanie zmiennych do skryptu i pobieranie
- Przesyłanie struktur i pobieranie
- Tworzenie, usuwanie, wykonywanie.
- Łączenie skryptingu z konsolą GF Console.
XScript v.0.1
![XScript](https://rendergame.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/05/xscript.png?w=120&h=83)
Exe: XScript
Doc: XScript documentation
Tutorials: XScript example
Leave a comment