Programming examples and tutorials made by Dariusz Mazur

GF Library

GF Library będzie wielomodułową biblioteką, szybko i prostą.

Jakie technologie:

  • c/c++
  • stl
  • boost
  • glm
  • bullet
  • glut
  • python

1. Moduł “Core” – gfCore

Podstawowy moduł, który będzie wykorzystywany we wszystkich pozostałych. Moduł ten będzie posiadał:

  • wielowątkowość, zegary, timery,
  • formatowanie tekstu (zamiana z int na string),
  • obsługa plików txt, binarnych, logów,
  • biblioteka matematyczna (własna i glm),
  • szablony pomocnicze,
  • funkcje matematyczne opengl,
  • dział memory pomocny przy wykrywaniu wycieków,
  • obsługa glut, joysticki, myszka, klawiatura,
  • możliwość wczytywania i zapisywania ustawień,
  • wyszukiwanie plików, menadżer zasobów

2. Moduł “Render” – gfRenderer

Moduł renderujący grafikę 3d przy pomocy opengl.

  • shadery, programy, materiały, skrypty,
  • tekstury: png, dds, tga, bmp, jpg,
  • obiekty: obj, collada, fbs,
  • buffory: fbo, tbo, ubo, vbo, ibo, vao,
  • obsługa czcionek
  • animacje szkieletowe

3. Moduł “Physics” – gfPhysics

Moduł fizyczny, a dokładnie nakładka na Bullet, która umożliwia zaimplementowanie fizyki do modułu gfRenderer.

  • box, sfera, cylinder
  • wykrywanie kolizji
  • fizyka do animacji

4. Moduł “GUI” – gfGUI

Proste gui do wyświetlania grafiki 2d.

5. Moduł “Python” – gfPython

Moduł podpinający python do gfCore i umożliwiający skrypting

Leave a comment

Tag Cloud