GF Library będzie wielomodułową biblioteką, szybko i prostą.
Jakie technologie:
- c/c++
- stl
- boost
- glm
- bullet
- glut
- python
1. Moduł “Core” – gfCore
Podstawowy moduł, który będzie wykorzystywany we wszystkich pozostałych. Moduł ten będzie posiadał:
- wielowątkowość, zegary, timery,
- formatowanie tekstu (zamiana z int na string),
- obsługa plików txt, binarnych, logów,
- biblioteka matematyczna (własna i glm),
- szablony pomocnicze,
- funkcje matematyczne opengl,
- dział memory pomocny przy wykrywaniu wycieków,
- obsługa glut, joysticki, myszka, klawiatura,
- możliwość wczytywania i zapisywania ustawień,
- wyszukiwanie plików, menadżer zasobów
2. Moduł “Render” – gfRenderer
Moduł renderujący grafikę 3d przy pomocy opengl.
- shadery, programy, materiały, skrypty,
- tekstury: png, dds, tga, bmp, jpg,
- obiekty: obj, collada, fbs,
- buffory: fbo, tbo, ubo, vbo, ibo, vao,
- obsługa czcionek
- animacje szkieletowe
3. Moduł “Physics” – gfPhysics
Moduł fizyczny, a dokładnie nakładka na Bullet, która umożliwia zaimplementowanie fizyki do modułu gfRenderer.
- box, sfera, cylinder
- wykrywanie kolizji
- fizyka do animacji
4. Moduł “GUI” – gfGUI
Proste gui do wyświetlania grafiki 2d.
5. Moduł “Python” – gfPython
Moduł podpinający python do gfCore i umożliwiający skrypting
Leave a comment